dilluns, 18 de maig del 2009

SEGON ENTRENAMENT VOLTA AL TERME

Ahir diumenge tingué lloc la segona rodada pel recorregut de la Volta al Terme de Fondeguilla, on es disputarà el pròxim 13 de juny el Campionat d'Espanya de carreres per muntanya.
A les 6:55 replegue Isidro i Nando i marxem cap a Fondeguilla.

Gràcies al poc trànsit que hi ha a estes hores, ens presentem a la plaça a les 7:30 en punt. Ja hi ha un bon grapat de Xibecas escalfant i estirant, amb Patri i Ferrato. ENs equipem ràpidament, uns estiraments rapidíssims i a la marxa.

Isidro obre la marxa, que ens porta carretera de Sogorb amunt per a desviar-nos cap al recorregut en un moment determinat, buscant la baixada de la Nevera.

El trajecte és curt però intens. Tot i les pulsacions baixes, tinc sensació d'ofec, he passat fred els primers quilòmetres, em cou la gola i les cames em pesen. A poc a poc tot funciona millor, gràcies en part al ritme suau que Isidro posa en el grup. Els més ràpids desapareixen a l'Alt del Senyor.
Baixadeta tècnica, pinar, escales... i no sé com em trobe en terra de ningú amb Isidro per davant i la resta del grup per darrere. Camí del Garrut m'alcança Caminicos, i pense que és la meua única referència en la baixada, perquè no recorde per on s'abaixa Pipa exactament, així que m'oblide del ritmer suau i conservador que duia i em llance darrere d'ell en la baixada. Abans de Pipa, al coll, s'atura per a esperar al grup, cosa que em deixa sense guia.

Ara no puc parar, si ho faig no arrancaré. Continue amunt i esta volta encerte totes les desviacions. Prop de fer cim a Pipa em passa el primer de l'elit, però s'atura a esperar el grup, així que li pregunte per on he de baixar i m'ho indica molt amablement.

Vaig fent camí amb calma, pel mal record que tinc de la baixada de l'any passat. però després de les escales i el desnivell més fort em trobe bé i ja estic a mitja baixada. Sent veus, i són les dels cracks que baixen a tota màquina per on se suposa que no es pot baixar així... Els deixe passar i continue la meua baixada situant-me entre els dos grups que s'han format. A escassos metres del barranc deixe passar els últims, que m'han alcançat, i tot seguit arribem al barranc.

L'elit va a un ritme de 4:20, i tot i que en un principi els vaig recuperant terreny, prompte me n'adone que eixe ritme no és el meu, que he d'aguantar una marxeta còmoda i no forçar més del que ja ho he fet.

I així, entre una solana impressionant i un cansament que s'accentua, entrem al poble. Quan entre, l'elit està refrescant-se a la font. Apenes m'han tret un minut o dos.

Els salude i continue fins al cotxe, on em reben Isidro i els que havien marxat cap avant. Fem bromes, estirem, xarrem, i a poc a poc va arribant la resta del grup.

El Grillo encara té ganes i forces per a fer unes rampes... jo me'n vaig al bar a esmorzar amb el grup, Morten que ha hagut d edescansar, Carles que s'ha regirat un peu i ha fet l'eixida més curta i més tard s'hi incorporen Ezequiel i senyora. Ezequiel passa revista a tot el grup i ens aconsella un per un.

Després de fer-nos un bon entrepà i unes cerveses i pagar, Nando i jo ens tornem cap a casa per atendre els compromisos familiars, deixant-nos la resta a taula ben assortits de beguda i viandes en una agradable tertúlia.

No els citaré a tots per no deixar-me'n cap, però gràcies per la jornada tan agradable que vaig passar ahir. ALgun dia aconseguiré recordar-me no sols de les cares, sinó també dels noms i dels nicks.

Les xifres: 19'7 km; 2:57:42, a 9:01/km; 149 ppm; + 1405m; - 1406m; 1270 cal.


1 comentari:

  1. Vaya tela!!...el dia 13 ya no quedará Terme de Alfondeguilla....lo vaís a desgastar!!!....

    ...a seguir así Ximo!!....me da a mi, que te vas a salir en la Volta.

    Un abrazo

    ResponElimina